Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8
            Мирноградської міської ради
Четвер, 19.09.2019, 14:52

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Модель | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Модель роботи з обдарованими та здібними учнями

Переглянути >>

План роботи з обдарованими дітьми психологічної служби

Переглянути>>

Методичні поради вчителям

у роботі з обдарованими дітьми

 

Нехай учитель поспішає до дітей,

радіє кожній зустрічі з ними,

тоді й діти поспішатимуть у школу

і щиро радітимуть кожній

зустрічі зі своїм учителем.

Ш.Амонашвілі

Для роботи з обдарованими дітьми учитель повинен:

- Бути доброзичливим і чуйним, емоційно стабільним.

- Бути професійно грамотним, захопленим своєю справою.

- Мати високий рівень інтелектуального розвитку, широке коло інтересів.

- Мати живий та активний характер, володіти почуттям гумору.

- Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.

- Бути інтелектуальним, моральним і ерудованим, знавцем у всіх областях людського життя.

- Бути провідником передових педагогічних технологій, здатним до експериментальної, наукової та творчої діяльності.

- Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.

- Бути цілеспрямованим і наполегливим, уміти переконувати.

- Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.

- Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.

- Мати схильність до самоаналізу.

Принципи педагогічної діяльності в роботі з обдарованими дітьми:

- принцип максимальної різноманітності наданих можливостей для розвитку особистості;

- підтримка інтересу, допитливості;

- принцип зростання ролі позаурочної діяльності;

- принцип індивідуалізації та диференціації навчання; оптимально орієнтований рівень складності і труднощі завдань для учнів;

- принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальній участі вчителя;

- принцип свободи вибору учнями додаткових освітніх послуг, допомоги, наставництва;

- формування мотивів пізнавального інтересу з використанням особливо актуального змісту, цікавості, незвичайності;

- широке застосування пізнавальних ігор, навчальних дискусій, спорів, конкурсів ерудитів, вікторин і т.д.

Форми роботи з обдарованими дітьми:

- групові заняття з обдарованими учнями;

- робота за індивідуальними планами;

- заняття в профільних классах;

- факультативи;

- гуртки за інтересами;

- дослідницька діяльність в МАН і участь у науково-практичних конференціях;

- інтелектуальні марафони;

- участь в олімпіадах;

- творчі майстерні;

- конкурси.

Цілі і завдання роботи з обдарованими дітьми

Виявлення обдарованих дітей

Для реалізації цієї мети необхідно вирішити наступні завдання:

• знайомство педагогів з науковими даними про психологічні особливості та методичні прийоми роботи з обдарованими дітьми;

• навчання через методичну навчання, педради, самоосвіта;

• накопичення бібліотечного фонду по даному питанню;

• знайомство педагогів з прийомами цілеспрямованого педагогічного спостереження, діагностики;

• проведення різних позаурочних конкурсів, інтелектуальних ігор, олімпіад, що дозволяють учням проявити свої здібності.

Стратегія роботи з обдарованими дітьми

Успішність роботи з обдарованими дітьми багато в чому залежить від того, як організована робота з цією категорією дітей у початковій школі.

I етап - аналітичний- при виявленні обдарованих дітей враховуються їхні успіхи в якийсь діяльності: навчальної, художньої, фізичної і т.д.

Цей етап (1-4 й рік навчання) характеризується тим, що діти охоче освоюють зміст навчання під керівництвом вчителя і самостійно. На цьому етапі дуже важливо організувати урочну і позаурочну діяльність як єдиний процес, спрямований на розвиток творчих, пізнавальних здібностей учнів, запропонувати таку кількість додаткових освітніх послуг, де кожен учень міг реалізувати свої емоційні, фізичні здібності.

Творчий потенціал дитини може отримати розвиток у різних освітніх областях, але найбільш природно, згідно самій природі діяльності - у галузі художнього розвитку. у зв'язку з цим доцільно використовувати години варіативної частини в навчанні молодших школярів на організацію творчих майстерень.

Урочна і позаурочна діяльність будується таким чином, щоб учень міг проявити свої можливості в самих різних сферах діяльності. Це важливо як джерело придбання нових знань і нового досвіду, має слугувати основою для трансформації цих знань в інші сфери діяльності у класах II і III ступеня.

IIетап - діагностичний (5-9 класи)

На цьому етапі проводиться індивідуальна оцінка пізнавальних, творчих можливостей і здібностей дитини через різні види діяльності: навчальну і позакласну.

Вміст роботи з обдарованими учнями визначається в рамках кожної з навчальних дисциплін. Зміст навчального матеріалу має налаштовувати учнів на безперервне навчання, процес пізнання повинен бути для таких дітей самоцінним.

На II етапі потрібен поступовий перехід до навчання не стільки фактами , скільки ідеями і методами, що розвивають мислення, яке спонукає до самостійної роботи, орієнтує на подальше удосконалення і самоосвіту.

На цьому етапі роботи з обдарованими дітьми найбільш доцільні групові форми роботи : «мозкові штурми», рольові тренінги, науково-практичні роботи, творчі заліки, проектні завдання і т.д.

Важливим чинником, що впливає на розвиток обдарованих учнів і на виявлення прихованої обдарованості і здібності, є система позакласної виховної роботи в школі. Основою такої системи виступає «занурення в культуру», функціями системи є навчання і виховання, а організуючим початком - гра.

III етап - етап формування, поглиблення та розвитку здібностей учнів.

Старша школа є особливим освітнім простором, у рамках якого, з одного боку, завершується виконання товариством його обов'язкової функції щодо формування соціально-адаптованої особистості, а з іншого боку, реально відбувається створення умов для становлення комплексу компетенцій, які розглядаються як здатності реалізувати свої задуми в умовах багатофакторного інформаційного і комунікативного простору.

Виходячи з цього формуються нові принципи і методологія організації освітнього простору в середній школі:

• індивідуалізовані форми навчальної діяльності;

• розробка проектно-дослідницьких навичок (проектна методика)

• самовизначення старшокласників відносно профілюючого напрямки власної діяльності

( профільні класи);

• чітко визначене з етичної точки зору комунікативне поле.

Анкета для виявлення обдарованих дітей (вчителю)

Уважно прочитайте й позначте ті характеристики, які притаманні даній дитині:

· Володіє великим обсягом інформації.

· Багатий словниковий запас.

· Перенесення засвоєного на новий матеріал.

· Встановлення причинно-наслідкових зв’язків.

· Уміння робити висновки.

· Участь у розв’язуванні складних проблем.

· Уміння вловлювати складні ідеї

· Чутливість до протиріч.

· Використання альтернативних шляхів пошуку інформації.

· Аналіз ситуації.

· Уміння передбачити наслідки.

· Уміння міркувати.

· Використання ідей на практиці.

· Здатність до перетворень.

· Критичність мислення.

· Швидкість мислення.

· Багата уява.

· Гнучкість мислення.

· Здатність висловлювати оригінальні ідеї, винаходити щось нове.

· Висока допитливість.

 

Пошук

Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту


Загальноосвітня школа №8 © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz