Тема методичної роботи вчителів школи:
Використання сучасних педагогічних технологій у навчальній діяльності вчителя.
Сучасний
урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно перебувають у полі
уваги не тільки вчителів: вони хвилюють випускників, їх обговорюють батьки,
висуває держава як одну з головних проблем забезпечення якісної освіти. Вчитель
має усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід
спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних умінь і навичок, а
й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у
пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та
набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх
намагань як в освітній діяльності, так і загалом у суспільстві.
Пошук
нових форм і методів навчання в наш час – явище не тільки закономірне, але й
необхідне. І це зрозуміло: у вільній школі, до якої ми йдемо, кожен не тільки
може, а й повинен працювати так, щоб використовувати всі можливості
особистості. В умовах гуманізації освіти реальна теорія і технологія масового
навчання повинна бути направлена на формування сильної особистості, здатної
жити й працювати у світі, що безперервно зазнає змін, здатної сміливо
розробляти власну стратегію поведінки, здійснювати моральний вибір і нести за
нього відповідальність, - тобто такої особистості, яка спроможна
саморозвиватися і самореалізуватися.
У школі особливе місце повинно відводитися таким формам занять, що забезпечують участь кожного учня у проведені уроку, підвищують авторитет знань та індивідуальну відповідальність школярів за результати навчальної діяльності. Ці завдання учнів можна успішно розв’язувати завдяки інформаційним технологіям.
Процес організації навчання школярів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє:
- зробити цей процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей сучасних комп'ютерів;
- ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів вільно здійснювати пошук необхідного школярам навчального матеріалу у віддалених базах даних завдяки використанню засобів телекомунікації, що надалі буде сприяти формуванню в учнів потреби в пошукових діях;
- індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, самостійно працювати з навчальним матеріалом, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції та формує позитивні навчальні мотиви;
- самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки, коригувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв'язку, в результаті чого удосконалюються навички самоконтролю;
- здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, метод проектів, розробка презентацій, публікацій тощо), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках справа непроста, оскільки вимагає певних витрат на підготовку. Крім того, вчитель повинен володіти навиками роботи з різними програмними продуктами, щоб підготувати якісний комп'ютерний супровід уроку.
Вчителі нашої школи багато працюють над вирішенням цього питання, розробляючи цікаві, насичені та нестандартні уроки з використанням сучасних педагогічних технологій.
Тут можна переглянути метеріали з досвіду роботи наших вчителів за предметами:
1. Математика (з досвіду роботи вчителя математики вищої категорії Ковальчук А.П.);
2.
Математика
(
з досвіду роботи вчителя математики Субботіної Ю.Л. - спеціаліст );
3. Історія (з досвіду роботи вчителя історії вищої категорії Буторіної Н.А.).